روزانه چقدر آجیل بخوریم؟

میزان آجیل مورد نیاز روزانه بدن با تعداد دقیق

آجیل و خشکبار
در روز چقدر آجیل بخوریم؟

آجیل، نوعی تنقلات خوشمزه و ترکیبی از انواع مغزیجات، دانه‌ها و تخمه‌هاست که اغلب برای پذیرایی در مراسمات، جشن‌ها و میهمانی‌ها به کار می‌رود. اما کاربرد آجیل تنها به پذیرایی از میهمانان محدود نمی‌شود. هر مغز و آجیلی دارای انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن ما بوده و مصرف آن‌ها برای حفظ سلامتی بسیار مفید است. اما در طول روز چه تعداد و چه نوع آجیلی باید مصرف کنیم تا نیاز روزانه بدنمان تامین شود؟ با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا به سوال روزانه چقدر آجیل بخوریم؟ پاسخ دهیم.

اهمیت لزوم مصرف روزانه آجیل و مواد غذایی موجود در آن:

چرا باید روزانه آجیل بخوریم؟

آجیل‌ها حاوی بسیاری از مواد مغذی مهم برای ما انسان‌ها هستند. در این میان چربی‌های سالم، پروتئین‌ها، ویتامین‌ها مانند ویتامین E و ویتامین‌های گروه B، فیبرهای غذایی، مواد معدنی و عناصر کمیاب وجود دارد.

به لطف این مواد تشکیل دهنده، آجیل می‌تواند به عنوان مثال خطر بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش دهد، به حفظ و ساخت عضلات کمک کند، از سطح قند خون پایدار اطمینان حاصل کرده و انرژی بدن شما را تأمین کند.

آجیل‌های مختلف نیز فواید مختلفی دارند. به عنوان مثال، گفته می‌شود که دانه بادام هندی می‌تواند از طریق آمینو اسید که می‌تواند به سروتونین در مغز تبدیل شود، باعث ایجاد خلق و خوی خوب شود.

بنابراین مصرف روزانه انواع آجیل و مغزها برای تامین نیازهای اساسی بدن بسیار مفید است. تحقیفات نشان داده‌اند، افرادی که روزانه یک مشت آجیل می‌خورند، طول عمر بیشتری نسبت به افرادی که آجیل نمی‌خورند دارند. آجیل، گزینه مناسبی به عنوان یک میان وعده سالم، مقوی، سبک و بدون چربی اشباع است که مصرف آن هیچگونه عوارضی برای بدن ندارد. و علاوه بر تامین ویتامین‌ها و پروتئین لازم برای بدن، دارای فیبر خوراکی و خاصیت سیر کنندگی نیز هست. بنابراین حتی اگر به دلیل مشغله کاری، فرصت کافی برای تهیه و مصرف میان وعده‌های سالم و مقوی را ندارید، می‌توانید مقداری آجیل به همراه داشته باشید و هر زمان که دوست داشتید آن‌ها را میل کنید.

حال این پرسش پیش میاید که مصرف چه میزان آجیل در روز لازم و ضروری است و یا روزانه چقدر آجیل بخوریم؟

روزانه چقدر آجیل بخوریم
روزانه چقدر آجیل بخوریم

چه تعداد از هر آجیل نیاز روزانه بدن را پوشش می دهد؟

روزانه چقدر آجیل بخوریم؟

مانند اکثر غذاها، در اینجا نیز این مورد صدق می‌کند که: از آجیل فقط در حد متوسط ​​لذت ببرید. با وجود فواید و مواد مغذی بیشمار، نباید روزانه بیش از یک مشت آجیل بخورید. “مشت” یعنی حدود 25 تا 30 گرم. تعداد آجیل‌هایی که می‌توانید در روز بخورید به دلیل مقدار کالری، چربی، کربوهیدرات و حتی پروتئین هر مغز متفاوت است. به همین دلیل است که ما قصد داریم تعداد متوسط ​​هر مغز را توضیح دهیم.

چند پسته در روز می توانیم بخوریم؟

خوردن پسته با خواص زیادی برای سلامتی مرتبط است. از سالم بودن قلب گرفته تا کمک به دیابت یا کاهش وزن. خوردن پسته یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود سلامتی است. این دانه ارزشمند از نظر پروتئین بسیار غنی است و همین امر آن را به یک مغز قوی برای ورزشکاران تبدیل می‌کند. اما حتی مصرف بیش از حد از پروتئین نیز توصیه نمی‌شود و ممکن است عوارضی داشته باشد. به همین دلیل ضروری است که بدانید چه تعداد پسته در روز برای خوردن سالم است. به طور کلی متخصصان تغذیه معتقدند خوردن 30 عدد پسته هر روز اشکالی ندارد، به خصوص اگر در طول روز غذای پرکالری دیگری نمی‌خورید.

در روز چه تعداد پسته مصرف کنیم
روزانه چقدر پسته و آجیل بخوریم

در روز چند عدد بادام باید بخوریم؟

بادام از جمله مغزهای فوق العاده مغذی است که حاوی سطح بالایی از آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین E است. همچنین حاوی کلسیم، پروتئین، فیبر، منیزیم و چربی‌های سالم است. به همین دلیل بادام از قوی‌ترین مغزها است. از طرف دیگر، بادام بسیار کالری دارد. اگرچه می‌تواند انرژی شما را تقویت کند، اما پرخوری در آن ممکن است عوارض زیادی داشته باشد. به همین دلیل است که باید در مورد تعداد بادام مصرفی در طول روز و همچنین کالری سایر غذاهایی که در کنار این مغز می‌خورید، دقیق باشید.

به طور معمول ، خوردن 17 تا 20 مغز بادام سالم است و تقریباً برابر با 30 گرم است. این مقدار تقریباً 163 کالری به شما می‌دهد که در طول روز متوسط ​​است.

بادام ایرانی
در روز چند عدد بادام باید بخوریم؟

در طول روز چند عدد گردو می‌توانیم بخوریم؟

گردو یک ابرقدرت دارد. این مغزهای مغزی شکل می‌توانند عملکرد مغز را تقویت کرده و خطر بیماری‌های مزمن مانند سرطان یا دیابت نوع 2 را کاهش دهند. علاوه بر این، گردو منبع عالی امگا 3 است، که برای بدن به ویژه قلب بسیار مفید است. مطالعات نشان می‌دهد امگا 3 می‌تواند احتمال مرگ ناگهانی قلب را در افراد مبتلا به بیماری قلبی کاهش دهد. کالری گردو نیز بسیار بالا است. بنابراین باید مراقب تعداد گردوی مصرفی خود در روز باشید. خوردن هفت تا ده عدد گردو در طول روز سالم است و هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند. گردو همچنین یکی از بهترین مغزها برای رژیم کتو(Keto diet) است.

روزانه چقدر آجیل بخوریم
در طول روز چند عدد گردو بخوریم؟

در طول روز چند عدد بادام هندی می‌توانیم بخوریم؟

بادام هندی میوه‌های خوشمزه درخت خامه‌ای و سرشار از چربی‌های سالم، فیبر، پروتئین، مس، منیزیم و منگنز است. این چیزی است که این مغز را به عنوان یک خوراکی مهم برای تولید انرژی، ایمنی، استخوان و سلامت مغز تبدیل می‌کند. بادام هندی اگرچه مانند سایر مغزهای میوه بسیار مفید است، اما باید به میزان متوسط ​​نیز مصرف شود. زیرا علاوه بر خطر حساسیت به این مغز، خوردن زیاد بادام هندی نیز دارای نقاط ضعف دیگری است. به همین دلیل برخی از متخصصان تغذیه پیشنهاد می‌کنند برای جلوگیری از افزایش وزن، مصرف بادام هندی را تا 5 بادام هندی در روز محدود کنید.

بادام هندی
در طول روز چه تعداد بادام هندی بخوریم؟

در روز چند عدد بادام زمینی می‌توانیم بخوریم؟

یکی از دانه های بسیار خوشمزه موجود در آجیل، بادام زمینی است. این دانه دارای آنتی اکسیدان است که به سبب آن از بروز بیماری‌های مربوط به قلب و عروق پیشگیری می‌کند. همچنین مصرف به اندازه‌ی بادام زمینی در روز می‌تواند عفونت‌ها و التهابات موجود در بدن را از بین ببرد.
مقدار مجاز مصرف روزانه‌ی بادام زمینی، 17 عدد عنوان شده است که با مصرف این مقدار می‌توانید از تمام خواص آن بهره ببرید. در مصرف بادام زمینی دقت داشته باشید چون که مصرف بیش از اندازه‌ی آن برای کودکان خطرناک است.

بادام زمینی درجه یک
در روز چه تعداد بادام زمینی بخوریم؟

در روز چند فندق می‌توانیم بخوریم؟

فندق مغز بسیار خوشمزه و مقویی است. آن‌ها دارای عطر و طعم قابل توجهی هستند، که باعث می‌شود آن‌ها از خوردن لذت ببرند. فندق مانند سایر مغزهای درختی فوایدی برای بدن دارد. فندق مملو از کلسیم، چربی‌های اشباع نشده، منیزیم و ویتامین B است. فندق برای قلب مفید است، برای ساختن عضلات مناسب است، می‌تواند سلامت پوست را بهبود بخشد و سیستم گوارشی را حفظ کند. مطالعات همچنین نشان می‌دهد که این آجیل در بیماری‌های مزمن مانند سرطان نیز تأثیر دارد. با این حال باید بدانید که فندق نیز کالری زیادی دارد. هر اونس (تقریبا 28 گرم) این مغز حاوی 178 کالری است. به همین دلیل توصیه می‌شود که خوردن فندق را به 20 هسته کامل در روز (تقریبا برابر با 30 گرم) محدود کنید.

مغز فندق
تعداد فندق مورد نیاز بدن در یک روز

نتیجه گیری نهایی برای سوال روزانه چقدر آجیل بخوریم؟

ما در این مقاله در مورد آجیل و مقدار مصرف روزانه‌ی آن صحبت کردیم. همان طور که گفتیم آجیل دارای مقدار زیادی آهن، منیزیم، آنتی اکسیدان و آرژین است که مصرف به اندازه‌ی این مواد برای بدن بسیار مفید است و می‌تواند از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کند. با وجود خواص زیاد آجیل، مصرف بیش از اندازه‌ی آن خطرناک است و می‌تواند باعث اضافه وزن بالا، دیابت و یا پوسیدگی دندان شود. بنابراین همواره باید در مقدار مصرفی آن دقت کرد.

پس از بررسی پاسخ سوال روزانه چقدر آجیل بخوریم؟ اگر شما نیز به مصرف آجیل علاقمند هستید و با مطالعه این مطلب قصد خرید آن‌ها برای مصرف روزانه را دارید، می‌توانید انواع آجیل دلخواه خود را از میان محصولات مرغوب، با کیفیت و متنوع لوتوس انتخاب و خریداری کنید. هر یک از انواع محصولات خشکبار و آجیل لوتوس، در بسته بندی‌ها و وزن‌های گوناگون در وب سایت این مجموعه ارائه می‌شوند. بنابراین شما می‌توانید محصول مورد نیاز خود را متناسب با میزان مصرف و مقدار مورد نیازتان تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید